"Ei tule tunnetta, että olisi väärässä paikassa" - yrittäjä otti lepoviikon Pärnussa

 

”Ei ole tässä tunne, että olisi väärässä paikassa väärään aikaan”, Pärnun kylpylämatka-asiakas Paula Tuononen kuvailee oloaan Hojo-Matkojen reissussa.

Se onkin hänelle tärkeää, sillä niin harvinaista herkkua reissuun lähtö välillä on ollut yrittäjänä työskentelevälle Tuonoselle.

Mutta työssäkäyvänäkin voi hyvin lähteä Viron-reissuun. Matkat ovat sunnuntaista lauantaihin. Paluun jälkeen jää vielä yksi päivä ennen työhönpaluuta.

”Yrittäjän päivät ovat aika pyöreitä ja irtiotto tuollaiseen hoitomuotoiseen lomaan on äärimmäisen tärkeätä”, Tuononen sanoo. ”Saa vain nauttia hoidot, ruoat ja kaiken. Ja kaiken vain itsellesi, ja ne on hoidettu valmiiksi. On melkein lottovoitto päästä tällaiselle valmiiksi järjestetylle matkalle. Äärimmäisen helppo oli lähteä.”

Tuononen on päässyt matkaan kotipaikkakunnaltaan.

”Ja reitin varreltahan pääsee myös aina kyytiin.”

Yksityisyrittäjänä hän tunnistaa toisen perheyrityksen.

”Perhekeskeisyys siinä huokuu ja välittyy myös hotellien henkilökunnalle sekä sitä kautta suoraan asiakkaille.”

Tuononen on ollut kahdesti viikon Pärnussa. Matkaan kuuluvat lääkärintarkastus sekä hoidot ja hieronnat. Sitten vain kulkee tilaamansa aikataulun mukaan. Asioista ei tarvitse huolehtia, sillä huolehtimisen ja järjestelyt on tehnyt joku muu eli matkatoimisto.

”Leppoisa tunnelma, jossa asiakas tuntee olevansa ihminen, on merkityksellistä.”

Myös matkat kohteeseen ja takaisin kotiin ovat olleet perilläolon lisäksi hyviä kokemuksia. ”Ja se mitä olen kuullut muista ajoista kuten koulukyydeistä, niin iloisen mielen palvelua nämä kaikki on. Kuten nämä Viron matkatkin”, Tuononen antaa vielä yhden esimerkin.

Hän on kokenut myös erityistä henkilökohtaista huolenpitoa matkan aikana. ”Matkan aikana sattui perheessäni henkilökohtaista murhetta ja matkanjärjestäjä kyseli, tarvitseeko hoitaa niin, että pääsee kesken matkan kotiin. Hyvää huolta kyllä pidetään.”

”Perheyrittäjänä huomaan, miten heidän toiminnastaan huokuu perhekeskeisyys ja lämminhenkisyys, kun työtä tehdään yhdessä. Se kaikki kyllä välittyy asiakkaille”, Tuononen toistelee.

”Kaikista ikään ja kuntoon katsomatta pidetään hyvä huoli ihan loppuun asti.”